Dag 5: waterfall en hot springs

29 juni 2017 - La Fortuna, Costa Rica

De dag begint met een tegenvaller. De hotel eigenaar zei kaarten te hebben voor de Baldi hotsprings en dat we die het beste 's morgens bij hen konden kopen. Helaas had hij ze niet en werden we doorverwezen naar een touroperator in de stad, die pas om 10 uur open gaat. Een spelletje catan doodde de tijd, maar eenmaal aangekomen in de stad was er niemand. Na 20 minuten wachten zijn we terug gereden naar het hotel en hebben we besloten om met 30 graden niet meer tegen een vulkaan aan te lopen die dag.

De kaarten voor de hot springs konden we nu bij een andere touroperator kopen voor dezelfde prijs, waarna we zijn doorgereden naar waterfall La Fortuna. Hier stond ons een afdaling naar een waterval te wachten, waar we als beloning in konden zwemmen. Na wat foto's hebben we een stenenmannetje gemaakt en zijn we de 500 traptreden weer naar boven gelopen.

Een kwartiertje rijden vanaf de waterval ligt Baldi hot springs. Een accommodatie met 25 zwembaden, groot en klein, met wisselende temperaturen. Hoe hoger de zwembaden lagen, hoe warmer het water was. Het water komt uit de grond van de vulkaan, waar het opgewarmd is door het lava. Door een waterval stroomt het warme water door de rest van het complex naar beneden. Temperaturen lagen tussen 60 en 30 graden. Het leek dus net Tropicana, maar dan minder benauwd. Na een heerlijke middag relaxen begint het rond half 5 keihard te regenen en te onweren. Om 6 uur konden we aangekleed aanschuiven bij het diner buffet waardoor we door de stromende regen van de ene kant naar de andere kant van het complex moesten rennen. In zwemkleding niet erg en in gewone kleding konden we gelukkig gebruik maken van een golfcar dat heen en weer pendelde. Bij het buffet wordt er voor Evelien speciale spaghettisaus en kip bereid, zodat ze ook alles kan eten! Goede service dus. Na het eten duiken we nog een half uurtje in de diverse baden en keren moe maar voldaan huiswaarts.

1. Regina:
    29 juni 2017
    Mooie foto's!! Lekker genieten jullie. xxxxxx
  2. Bert:
    29 juni 2017
    Dat ziet er allemaal gaaf uit zeg.
    Ik zou bijna jaloers worden.
    Geniet er van.