Dag 4: canõ negro

28 juni 2017 - Nationaal wildreservaat Caño Negro, Costa Rica

De dag begint vandaag na bijna 10 uur slaap om kwart over 5, wat een nieuw record is. Om 7 uur konden we bij Spaans sprekende dames terecht voor het ontbijt. Door de vertaling van de melkallergie, gemaakt door een collega van Martijn, wordt met handen en voeten duidelijk welke keuze uit 3 Evelien kan maken. Het wordt een Amerikaans en lokaal ontbijt. Om 8 uur stappen we in de auto richting Canõ Negro wat op ongeveer 2 uur rijden van La Fortuna ligt. Na 70 kilometer redelijke weg en 20 kilometer grind komen we aan in een dorpje dat meer op een spookstad dan een toeristische attractie lijkt. Een Engelssprekende dame legt uit dat we een privé boottrip van 2 uur kunnen boeken en dat alle reisorganisaties tegenwoordig voor Los Chiles kiezen. Zelfde rivier, alleen niet beschermd. Wij kiezen voor de privétocht in Canõ Negro en hebben na 10 minuten al 15 verschillende vogels, kaaimannen en hagedissen gezien. Alles in ons eigen tempo, waardoor er ruim de tijd is om mooie foto's te maken en meer uitleg te krijgen over de dieren en het gebied. Na een flinke regenbui keren we langzaam terug en stopt de gids bij een boom dat er in eerste instantie niet echt bijzonder uitziet. De gids maakt 2 stoelen aan de zijkant van de boot droog en vraagt ons daar te gaan zitten. Met een laserpen wijst hij een plek aan en nu zien wij het ook APEN en een LUIAARD! Een hele boom vol kleine apen bovenin de top. Fotograferen valt niet mee, maar we hebben ze gelukkig druk bezig kunnen zien. Teruggekomen bij het plaatsje nemen we nog wat te drinken voordat we via een andere weg terug rijden naar La Fortuna.

Op de terugweg bespreken we hoe bijzonder en fijn de boottocht was geweest. Geen andere toeristen, alleen maar prachtige natuur en een enthousiaste gids die alle tijd voor ons nam! (Lees 2,5 uur varen ipv 2 uur). Daarnaast genieten we van de vele uitgestrekte ananasvelden.

Vanavond nog even wat te eten scoren in La Fortuna en tickets kopen voor de Baldi hotsprings SPA zodat we morgen na een bezoek aan de vulkaan heerlijk kunnen relaxen in natuurlijke hottubs.

1. Tamara:
    28 juni 2017
    Wat een leuke verhalen! Geniet er lekker van!