Dag 3: wandeling door de tuin & la Paz watervallen

27 juni 2017 - La Fortuna, Costa Rica

Gisteravond wilde Evelien lekker douchen voor ze in het lekkere knusse bed zou stappen. Dat liep een beetje anders.. Eerder had ze al gelachen om draadjes uit de douchekop, en dat werd niet in dank afgenomen. Ze deed de kraan voorzichtig steeds wat harder aan tot de douchekop eraf vloog en er wel degelijk een klein vuurtje ontstond. Kraan met alle macht dicht draaien of toch open... We kregen een nieuwe kamer met dezelfde douchekop... maar t kwam goed. Vanochtend vroeg wakker gezongen door de vogels. Half 5 deze keer en heerlijk geslapen. Na het ontbijt een wandeling door de tuin gemaakt gemarkeerd met smileys. Een heel aardig stuk naar beneden afgedaald om uit te komen bij een beek met watervalletjes. Wauw! Daarna richting La Paz met een brief op zak van de eigenaar van het hotel. Een vriendendienst bewezen door hem af te geven bij de receptie. Daarna door de tuin gelopen met wilde dieren die opgevangen zijn, omdat ze niet meer konden blijven waar ze waren en in het wild zouden ze niet overleven. Het is fijn voor de dieren, maar het blijven hokken.. verderop in de tuin een wandelroute langs vijf watervallen gedaan. Alles goed begaanbaar en mooie uitzichten. Daarna lekker op gemak door het Costa Ricaanse landschap gereden op weg naar La Fortuna. Af en toe een vrachtwagen of wegwerker midden op de weg of een andere blokkade. In Nederland was de weg gewoon voor een paar dagen dicht geweest. Hier rijd je er gewoon omheen. In het laatste stuk zagen we de Arenal Volcán al in zijn volle glorie. Heerlijk hotel dat staat tussen de huizen van de locals. Dit is voor drie nachten onze thuisbasis.

1. Regina:
    27 juni 2017
    Mooie natuur! !! En Eef heb je nu eindelijk krullen in je haar? Dat zou een geluk bij een ongeluk zijn. Hahahaha