Dag 20: reis naar San José

14 juli 2017 - Alajuela, Costa Rica

We hebben heerlijk geslapen en na een stevig ontbijt en nog even een half uurtje hangmat checken we uit. Na wat hartelijke woorden van de eigenaar en een pak koffie als aandenken stappen we in de auto richting San José. Omdat we het toilet vergeten zijn is de eerste stap al na 20 minuten bij een Soda langs de weg. Drie vrouwen kijken enigszins verbaasd als we gestopt zijn, maar vinden het geen probleem als we alleen even naar de wc gaan. We leveren de sleutel in en geven een handje muntjes als dank. We rijden verder en net als op de heenweg loopt het bij Limon vast. Na een half uurtje oponthoud kunnen we prima doorrijden tot guapiles. Dit plaatsje ligt net iets over de helft van de route en hebben we gemarkeerd als lunchplek. Rond half 1 zijn we daar, dus prima getimed. Het tweede deel van de reis is een stuk drukker met meer hoogteverschillen. Toch verloopt alles beter dan op de heenweg een week geleden. Rond half 3 komen we aan bij hotel Berlor dat ongeveer 2 kilometer bij de luchthaven vandaan ligt. We checken in en duiken meteen het Wi-Fi netwerk op om ook in te checken voor de terugvlucht. Gelukkig zijn er nog twee comfortstoelen die we op de heenweg ook hadden. Dat maakt de terugvlucht van 11 uur weer wat draaglijker. De rest van de dag hangen we wat in onze hotelkamer en eten 's avonds in het restaurant pizza en pasta. Morgenochtend nog ontbijten, de auto inleveren en naar de luchthaven. De check-out van het hotel is om elf uur en de vlucht gaat om drie uur. Het wordt een lange dag met veel wachten en lege momenten. Hopelijk kunnen we in het vliegtuig een beetje slapen zodat we gevoelsmatig weer snel in Nederland zijn.