Dag 2 - doka estate en reis naar het hotel...

26 juni 2017 - Vara Blanca, Costa Rica

Vanochtend waren we om 05.00 uur wakker. Zal wel iets met de jetlag te maken hebben. We hebben heerlijk in bed de route van vandaag uitgestippeld en daarna gedoucht en om 07.30 uur aan het ontbijt. Een auto geregeld via het hotel en daarna konden we richting de supermarkt. Want in noodgevallen moeten we natuurlijk wel eten hebben voor Evelien. We kwamen bij groot winkelcentrum terecht, waar we eerder een lokaal voetbalshirt hebben gescoord dan de boodschappen. Na wat zoektochten heerlijke hummus, chips, kaakjes, brood en een simkaart gescoord. Bij het betalen van de parkeerkaart, hadden we te groot briefgeld. En zo vriendelijk als de Tica's zijn, betaalde een local voor ons. Toen op weg naar de koffieplantage doka estate. Een mooie route waarbij we al een echte indruk kregen van Costa Ricaanse landschap. Een rondleiding gekregen op de plantage en heerlijke koffie gedronken en natuurlijk wat mee voor thuis. Zelfs Evelien heeft wat geproefd, maar het gezicht dat ze erbij trok sprak boekdelen. Toen via via naar het volgende hotel. Helaas een hele slechte route... we zaten bijna vast en hebben toen op een weg van zo'n 3 meter breed gekeerd. De ultieme test voor deze newlyweds, maar met vlag en wimpel geslaagd! Toen lekker omgereden over een begaanbare weg met Nederlandse koeien langs de kant en aangekomen bij een super hotel. Enorm vriendelijk personeel en een prachtig uitzicht. Tot nu toe gaat het met het eten top. Morgen niet de Poas Volcán bezoeken die is al een maand dicht vanwege zijn actieve periode. Wel naar de watervallen. We hebben er zin.