Dag 17: reis naar Cocles

11 juli 2017 - Cocles, Costa Rica

Vanmorgen waren we om kwart over 7 ingepakt en klaar voor het ontbijt. De pinautomaat bleef weigeren, waardoor we uiteindelijk een andere oplossing hebben bedacht. Na het eten worden we opgehaald met de boot om naar het plaatsje te gaan. Daar aangekomen worden we naar een supermarkt gewezen, waar we 100.000 colones af mogen rekenen. Willis regelt de rest met de supermarkt eigenaar. Alles dus tranquilo, want naast Pura Vida is dat het levensmotto van de Tico. De boottocht naar La Pavonne duurt dit keer zo'n twee uur. We genieten van de prachtige natuur, maar zijn het tergend langzame varen na vijf kwartier goed zat. Bovendien moeten we ruim 200 kilometer met de auto naar onze volgende bestemming en moeten we onderweg nog pinnen, tanken en lunchen.

We moeten eerst 50 kilometer terug naar waar we zaterdag vandaan kwamen. Daar is een grote plaats dus kunnen we mooi pinnen. Helaas is er geen enkele bank te vinden die maestro accepteert en met de credit card mag je maar maximaal 50.000 colones (85 euro) per transactie opnemen. Goeie deal als je per transactie een goeie commissie betaalt. We nemen 1x op, zodat we in elk geval kunnen tanken en geld hebben om te lunchen. Wat een gedoe en wat een tijdverspilling want we zijn al 1,5 uur onderweg vanaf La Pavonne en zijn pas 50 kilometer verder. Gelukkig kunnen we op de hoofdweg goed doorrijden en komen we rond kwart voor 2 aan in Limon dat op 85 kilometer van de eindbestemming ligt. We lopen naar Pollo Crispy wat een Costaricaanse Mcdonalds blijkt. Evelien besteld rijst met bonen en een kippenvleugel en Martijn kiest voor de buritto. Snelle hap dat prima smaakte. Het laatste stuk van de reis gaat voortvarend. We rijden vlak langs de kust in één rechte lijn naar Cocles waar een enthousiaste eigenaar op ons staat te wachten. We kletsen wat, krijgen een rondleiding over het parkje en door ons fantastische huis. Het park is 2 jaar oud en over alles is goed nagedacht. Binnen heb je het gevoel dat je buiten bent, door de grote openstaande luiken met gaas ervoor tegen de muggen. Het bed is onwijs groot, de badkamer is ruim en het is overal brandschoon. Een prima keuze dus om deze reis de komende drie dagen hiermee af te sluiten. Nadat we ons welkomstdrankje opgedronken hebben, haleb we wat biertjes in de supermarkt en gaan we uit eten in restaurant la nena dat door de accommodatie eigenaar werd aangeraden. Morgen maar vragen of hij nog meer tips heeft, want deze tip was super!

1. Elisa:
    11 juli 2017
    Mooie ringen!!! :)
    Klinkt als een fijne plek om te eindigen. Genietse!!
  2. Regina:
    11 juli 2017
    Heerlijk nog even genieten. xxx