Dag 6: vulkaan Arenal en natuurgebied monte verde

30 juni 2017 - Monteverde, Costa Rica

Vanmorgen na het ontbijt en inpakken van de spullen zijn we naar Vulcano Arenal gereden om daar een wandeling van circa 2 uur te maken over de vulkaan. De wandeling leidde langs een stuk waar lavagesteente uit 1992 was achtergebleven. Ook liepen we door een bebost gebied waar we hagedissen en een toekan hebben gezien. Na de wandeling nog even naar het toilet want de volgende bestemming is ruim 3 uur rijden.

Onderweg rijden we al slingerend op kleine wegen langs een enorm meer. Vervolgens rijden we door een gebied dat wel wat weg heeft van Zwitserland. Uitgestrekte groene velden zonder begroeiing. Voor we onze bestemming in Monte Verde bereiken moeten we een kleine 40 kilometer over grindweggetjes trotseren.

Na een vriendelijke ontvangst en een uitleg van circa 10 minuten over het natuur gebied achter het hotel kunnen we eindelijk naar onze kamer. We installeren ons op bed om even bij te komen en besluiten om mee te gaan met de night trip van 17:30-19:30 door het gebied. Nog voordat de trip begint schrikt Martijn zich rot als hij even iets uit de auto wil halen, want onderweg er naartoe komt hij een wasbeer tegen die nog geen 2 meter bij hem vandaan staat. Een goed Engels sprekende gids leidt ons door het gebied en wijst ons op tarantula's, schorpioenen en de kleinste toekan die Costa Rica kent. Geen grote oogst volgens de gids, maar daardoor niet minder spannend en leuk!

1. Regina:
    30 juni 2017
    Het ziet er wel prachtig uit maar tarantula's brrrr