Dag 7 - nevelwoud Monteverde

1 juli 2017 - Carara Parque Nacional, Costa Rica

Vannacht was Evelien om half 3 klaar wakker, zou dat iets te maken hebben gehad met de twee grote spinnen die gespot werden.... Rond half acht richting de ontbijttafel, langs het pad ging meneer wasbeer een kever te lijf om de dag ook goed gevuld te kunnen beginnen. Ontzettend gaaf om de dag zo te starten. Na het uitgebreide ontbijt naar het nevelwoud. Ook nog even tanken onderweg. Wat een luxe, hier hoef je de auto niet uit. Na een hobbelige weg aangekomen bij het nevelwoud. We kozen voor een route van 3 uur wandelen. Wat is zo'n woud toch immens en wat ben je als klein mensje toch nietig. Onze ogen uitgekeken naar al het moois in de natuur. Bovenop was een uitkijkpunt. Bij helder weer zicht op beide oceanen. Bij ons veel wolken, maar alsnog een fantastisch uitzicht. Hier ons eerste dier gespot, een rups! Wie het kleine niet eert, is het grote niet weert. Na makkelijke en moeilijke paden, een hangbrug, een waterval, vogels, de kolibrie en vlinders op naar de uitgang. En als enorm cadeau loopt daar op 5 minuten voor het einde de familie wasbeer (15 stuks) over het pad, soms maar op 20 cm afstand. Wauw! Nadat we in de auto een sanwich aardbeienjam met naturel chips hebben gemaakt, vertrekken we richting Tarcoles. Volgens de navigatie 1,5 uur dus in werkelijkheid 3. Na veel hobbels en kuilen door dikke mist (50 meter zicht met naast ons een afgrond) komen we op iets dat op een snelweg lijkt. Maximum snelheid 80 km per uur en met een vrachtwagen voor je gemiddeld 50. Niet erg want we zijn op vakantie en het donker valt pas rond een uur of 6. Nadat we eerst de afslag miste en op de "snelweg" gekeerd zijn, worden we uiteindelijk verwelkomt met een upgrade en vliegende ara's aan de horizon.