Dag 8 - rivier 'Tarcoles' vol met krokodillen

2 juli 2017 - Quepos, Costa Rica

Gisteravond met handen en voeten duidelijk gemaakt wat we wilde eten en goed gegeten. Het heeft 's avonds ongeveer 3 uur lang keihard geregend. Wat een geluk dat het nu valt, terwijl we al genietend van het uitzicht zitten te eten en we maar een klein stukje hoeven te lopen door de regen naar ons onderkomen. Het kan op veel rottere momenten naar beneden vallen. Vanochtend schrokken we om half 8 wakker. Heerlijk zeg. Wel even opschieten anders kunnen we niet meer ontbijten. Onderweg naar Quepos zijn we gestopt bij de rivier Tarcoles met krokodillen. Er lagen er zo'n dertig. Ondanks dat we op een brug stonden op zo'n vijf meter afstand heel indrukwekkend om te zien. In Blijdorp hebben ze nog niet eens deze grootte. Ook nog ara's gespot in de bomen. Daarna richting de overnachting. Aangekomen bleek de man niet heel goed Engels te spreken, maar we komen er uit. We moeten 30 minuten wachten en de stroom in heel Costa Rica (+ Nicaragua en Panama) was uitgevallen. Verder de hele middag in de chillstand en het programma uitgestippeld voor de komende dagen. 'S avonds gegeten bij een tentje met live muziek en een Nederlandse in de bediening. Nu lekker slapen, hopelijk weer tot een uur of zeven!

1. Leontine:
    2 juli 2017
    Ik volg jullie blog met veel plezier!
    Over 2 maanden gaan wij ook rondreizen in Costa Rica, leuk om te lezen hoe jullie het ervaren.
    Reizen jullie op de bonnefooi en heb je nog hoteltips voor ons.
    Veel plezier nog!
  2. MartijnEvelien:
    17 juli 2017
    Leontine, wat leuk dat jullie ook gaan! Wij hebben een route van te voren thuis uitgestippeld aan de hand van blogs en reisgidsen (bibliotheek). We hebben de overnachtingen niet vast gelegd, mocht het op een plaats leuker of minder leuk zijn, dat we flexibel waren. Op het moment dat we weer gingen rijden, boekten we via de WiFi op booking.com een hotel/hostel/b&b/lodge en reden dan daar naar toe. De prijzen liggen erg uiteen, van goedkoop tot behoorlijk prijzig. Nu hadden we de prijs wat meer in de hand. De hotels waarvan wij de locatie of de sfeer uniek vonden waren;
    Monteverde Inn - Monteverde - eigen stuk natuur met gidsen en wandelpaden
    Iyok Ami (Madre Tierra) - in de buurt van San Gerardo de Dota - een echt backpack plek, warm ontvangst met fijne sfeer, eten wat de pot schaft en ook een stuk eigen natuur met wandelpaden, tip maak wel een foto van de plattegrond.. (a)
    All Rankins Lodge - Tortuguero - de eigenaar zelf haalt je op bij de ferryplaats met de boot(+- 45 minuten lopen), doet zelf schildpaddentours, hangmatten aan het water
    Relax Natural Village Adults Only - Puerto de Viejo - luxe buiten slapen, vriendelijke ontvangst, strand op loopafstand.
    Ik hoop dat jullie er iets aan hebben. In ieder geval ontzettend veel plezier!
  3. Leontine:
    23 juli 2017
    Bedankt voor je reactie. In principe heb ik alle hotels vastgelegd maar alles is annuleerbaar. Ik twijfel nog heel erg om toch op de gok te gaan omdat het regenseizoen is en we dan makkelijker ons schema om kunnen gooien als het echt dagen achter elkaar regent.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben: heeft Costa Rica voldaan aan jullie verwachtingen ?