Dag 9: National Parc Manuel Antonio

3 juli 2017 - Quepos, Costa Rica

Vandaag begon de dag met een whatsapp gesprek naar het thuis front en een ontbijtje naast het zwembad. Ondanks de uitleg in het Engels en Spaans over Evelien haar allergie, toch een enorme plak kaas op haar bord. Na wat excuses wordt een nieuw ontbijt klaargemaakt en kunnen we alsnog heerlijk eten. Het is vandaag bewolkt, maar 30 graden dus naast de gebruikelijke muggenspray ook maar de zonnebrand in de tas voordat we naar National Parc Manuel Antonio rijden.

Ruim een kilometer voor het park worden we naar de kant van de weg gedirigeerd om de auto te parkeren. Enthousiaste mannen met badges vertellen ons wat de bedoeling is om in het park te komen. Omdat 60 euro totaal inclusief gids beter klinkt dan de vooraf gevonden 120 euro op internet besluiten we om de auto definitief te parkeren. De bomen boven de auto zitten vol met apen, waardoor we snel de camera pakken en foto's maken. Na 15 minuten roept de gids ons en samen met een Belgisch, Colombiaans, Guatamalaans en Mexicaans stel volgen we tot de ingang van het park. Vlakbij het park zien we dat er genoeg parkeerplaats is, dus begrijpen we niet zo goed waarom we een kilometer eerder al moesten stoppen. Rondom de ingang merken we dat er heel veel gidsen en allerlei andere verkopers zijn. Onze gids had dus duidelijk een ander "marketing" plan voor zichzelf bedacht.

In het park worden we door de gids op allerlei soorten dieren gewezen. Met zijn verrekijker op statief kunnen we om beurten kijken en lukt het hem zelfs om met de telefoon door de lens foto's te maken. Wat als een gek begin startte resulteerde in een prachtige wandeling van bijna 3 uur, waarin we salamanders, luiaarden, spinnen, krabben, toekans, wasberen en een uil zien. De tour stopt bij het strand aan het einde van het park, zodat iedereen de rest van de dag kan doen wat hij wil zonder gids. Wij besluiten om op het strand onder een boom even uit te rusten en een koekje te eten. We zitten nog geen 5 minuten of we zijn omringd door zo'n 20 apen die nieuwsgierig zijn naar het eten dat wij en de bomen hebben. Af en toe zit er 1 op zo'n 5 a 10 centimer van ons en inmiddels is het hele strand ook richting onze kant gekomen om foto's te maken. Ook wij pakken snel de camera en weten nog aardig wat plaatjes te schieten!

Rond half 3 zijn we terug bij ons hotel waar we nog even een paar uurtjes langs het zwembad gaan liggen. Morgen een stranddag en dan zit ook omgeving Quepos er helaas al weer op.

1. Regina:
    3 juli 2017
    Wat gaaf al die dieren in hun natuurlijke omgeving. xxx
  2. Jan:
    3 juli 2017
    Top wat een huwelijksreis zeg Evelien en Martijn geniet er goed van