Dag 16: tranquilo

10 juli 2017 - Tortuguero, Costa Rica

De dag begint vandaag waarmee het gisteren geëindigd is, keiharde regen! Op weeronline zien we dan al dat het de rest van de dag waarschijnlijk ook niet droog gaat worden, dus besloten we de kanotour over te slaan. Na het ontbijt zoeken we de hangmatten op en gaan aan de waterkant liggen lezen. Rond 12 uur zijn we er wel klaar mee en lopen terug naar de kamer om te lunchen en de meegenomen spelletjes te pakken. Rond half 2 lijkt het droog en varen we met de eigenaar mee naar het dorp. Daar is niet veel te beleven en de souvenirs zijn ook niet naar onze smaak. We besluiten terug te lopen (ongeveer 3 kwartier) en onderweg nog een keer te stoppen bij het schildpadden informatiecentrum. Gisteren zagen we dat je een schildpad kunt adopteren, dus besluiten we dat als "souvenir" te kopen. Na wat uitleg, het invullen van een formulier en de betaling zijn we adoptie ouders van HONEY-JUNE geworden.

Onderweg terug lopen we langs de plek waar we gisterenavond de schildpad druk bezig hebben gezien. De eieren zijn goed verstopt. Het enige zichtbare is een kuil ter grote van de schildpad, zo'n 20 centimer diep en een spoor richting de zee. We maken wat Foto's en gaan terug naar het hotel. Nog even in de hangmatten voor het diner. Na het diner vraagt de eigenaar of we alvast kunnen betalen want dat scheelt tijd morgen. Omdat de enige betaalautomaat in het dorp al leeg was hebben we nauwelijks cash en door de slechte verbinding lukt betalen met de credit card voorlopig ook niet. Als dat maar goed gaat morgen!