Dag 11: Nauraya waterfalls

5 juli 2017 - Dominical, Costa Rica

Vannacht schrikken we rond half 5 wakker van een enorme klap. Zowel in de kamer als buiten valt niks te zien, maar wij zijn wakker en daarna in slaap vallen viel niet echt mee. Om 7 uur zitten we dan ook gepakt en wel aan de ontbijttafel. Na het eten checken we de laatste dingen in de kamer en kopen nog wat water en brood in de naastgelegen supermarkt voordat we richting Dominical vertrekken. Voor we naar onze hostel gaan, rijden we door naar Uvita om te reserveren voor een dolfijnentoer. Op internet hadden we gelezen dat dat uiterlijk 48 uur van te voren moest, dus het vroege ontbijt van vanmorgen kwam goed uit. In Uvita aangekomen kunnen we de organisator niet direct vinden en voor we het weten worden we naar een parkeerplaats gedirigeerd. Hier vragen we naar fragatta tour. De man spreekt onverstaanbaar Engels en heeft bovendien continu zijn oortjes in. Toch weet hij het een en ander in gang te zetten en komt na een kwartier de eigenaar van Fragatta de parkeerplaats opgefietst. We kunnen nog reserveren voor morgen, doen een aanbetaling en wisselen nummers uit. Nadat we klaar zijn komt de man van de parkeerplaats naar ons toe en vraagt 3.000 colonnes te betalen voor we wegrijden. Na wat tolkwerk van de eigenaar van Fragatta kunnen we uiteindelijk toch zo wegrijden.

We komen veel te vroeg aan bij onze hostel, maar dit blijkt geen enkel probleem. Vriendelijk worden we ontvangen en naar onze kamer verwezen. Een klein hokje van zo'n 16 m2 en met een prik in beide voeten heetten de mieren ons ook van harte welkom. We installeren ons en vragen waar we de paardrijtour naar de watervallen kunnen vinden. Na een korte uitleg arriveren we 20 minuten later op de plaats van bestemming. De tour begon om 8 uur 's morgens en zou rond half 2 klaar zijn. Wel kunnen we een wandelroute van zo'n 6 kilometer naar de waterval doen. Het is dan elf uur, zonnig en ongeveer 32 graden. We besluiten om rustig aan te gaan wandelen omdat paardrijden de komende dagen niet gaat lukken en we geen zin hebben om de rest van de dag bij het zwembadje van de hostel te gaan hangen. De route is zwaar met veel hoogteverschillen en de warmte helpt ook niet mee. Na 1,5 uur arriveren we bij de watervallen wat de complete reis er naartoe goedmaakt. Wat een prachtig gezicht! We nemen wat te eten en drinken en genieten van het uitzicht, tot het ineens begint te regenen. We beginnen aan de terugtocht, maar bij elke stap lijkt het harder te gaan regenen. De route wordt glad en wij tot aan de laatste draad nat. Welkom tropische regenbui!! 2 uur later komen we aan bij de auto en keren terug naar de hostel. We behangen de ruimte met drijfnatte kleding en springen, helaas, onder een koude douche. Opgefrist en wel gaan we aan de bar van de hostel zitten en praten wat met de medewerker. Omdat het nog steeds regent hebben we geen zin om nog weg te gaan en laten ons aangenaam verassen door diezelfde medewerker. Voor Evelien wordt een heerlijke vis klaargemaakt en Martijn krijgt zijn langverwachte pizza pepperoni.

1. Regina:
    5 juli 2017
    Wow mooie foto's en klinkt goed!! Blijven jullie hier nog langer?